NKSE avklarad!

Nu är det mindre än fem veckor till examen, helt sjukt! Under de sista veckorna på praktiken hade vi NKSE- tenta, nationell klinisk slutexamination. En tenta som tar upp vad man ska kunna som färdig sjuksköterska och det man har lärt sig under tre år. 
Sedan fick jag det här resultatet:
Alltså godkänd på både den teoretiska delen och läkemedelsberäkningen! Sedan några dagar senare hade jag praktiska delen i NKSE vilket innebar att en handledare går med mig under tre timmar när jag har hand om en patient och kollar på allt jag gör och skriver upp det. Det klarade jag också! 

Så det som är kvar i skolan nu är en fem veckors kurs om nutrition och sedan är det dags för examen! Och idag är det också en månad kvar till jag får nycklarna till min nya lägenhet i Jönköping 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0