Kaos!

Sista dagen i skolan är avklarad! Hur sjukt är inte det? Om en vecka börjar jag jobba som sjuksköterska! Eller ja, inskolning iallafall. Lite nervöst är det allt. Idag har jag börjat med packandet av lägenheten på riktigt. Lite kaos just nu men det ska nog bli bra.  
Städningen har också börjat och det går sakta framåt. Det mesta lägenheten kommer ändå städa under torsdagen, men det jag har börjat med är duschkabinen som har såååå mycket kalkbeläggningar. Jag lyckades googla fram ett recept för kalkbeläggningar som fungerade utmärkt! Men heller hett vatten i en sprayflaska, lite ättika och några droppar diskmedel.

Så i morgon är planen att packa klart, på onsdag morgon kommer mamma och farmor och vi ska packa in allt i bilar och släp och köra till Jönköping. Sen hinner jag bara vara där några timmar innan jag ska tillbaka till Halmstad för att gå på en avslutningsmiddag med klassen. Torsdag är det som sagt städdag som gäller (och jag kommer vara utan hund). Ska även slänga ihop två tårtor, bottnarna är redan klara. På fredagen är det då äntligen dags för examen! 🎈🎉 och hem till nya lägenheten i Jönköping för att fira 😊 jag får två dagars helg innan sommarjobbets 10 veckor drar igång. Nu kör vi de sista dagarna!

Just det, jag var ju i Göteborg föra helgen och sprang Göteborgsvarvet också. Gick inte alls som jag vill dock. Efter en km lade mina hörlurar av, och jag springer alltid med musik så det blir faktiskt mycket jobbigare utan. Jag hade gått omkring i Göteborg hela dagen och var nästan trött när jag skulle börja springa. Vid fem km låg jag efter med det tempot jag ville ha. Vid 10 km hade jag tagit igen rätt mycket och det kändes nästan som jag skulle klara mitt mål. Men efter bara någon kilometer tappade jag motivationen helt och jag typ bara gav upp. Men jag tog mig i mål trots att det inte kändes roligt. Men jag ska ge det en chans till nästa år tänkte jag.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0