Första gången i en ambulans

Och det är inte så allvarligt som det låter. Gör en period av min praktik inom ambulansen nu 😛 så idag har jag varit där 7-17, det är långa dagar, men spännande. Tyvärr tror jag inte att det kommer passa mig. Jag har tuggat åksjuketuggummin idag och klarade mig bra. Men nu har jag suttit bra, det har inte varit långa körningar och jag har fått i mig bra med mat. Och så ser ju inte varje dag ut. 

Annars nu under praktiken har jag hittat lite annat jag skulle kunna tänka mig; OP-syrra eller på vårdcentral som distriktssköterska.

Men nu till sommaren har jag fått jobb på akuten på ryhov i Jönköping! Så det blir en flytt innan examen. Jag har fått en del blandade reaktioner om att jobba som ny-exad på akuten. En del tycker att det är nu jag ska passa på då jag kommer lära mig galet mycket, andra tycker att jag är modig (läs galen) som tar jobb där som ny-exad haha. 

Oh well det var allt för denna gången. Få se hur många dagar, veckor, månader eller år det dröjer till nästa inlägg. 🙋hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0