10 veckor

Nu är det mindre än tio veckor till examen, vilket känns helt sjukt egentligen. Det är fem veckors praktik kvar nu och sedan en femveckors- kurs om nutrition. 
 
Just nu mår jag inte alltför bra iallafall. Kom hem till Halmstad efter en resa till Sälen igår. Feber på kvällen och sån rethosta, somnade runt 20.30. Så jag är inte jättepigg om man säger så, käkar paracetamol för att hålla febern nere. Annars var det rätt välbehövligt med en resa till fjällen, även om den kunde börjat bättre. Jag skulle åka upp till Jönköping på tisdagskvällen, för att sedan köra resterande 45 mil på onsdag morgon. Jag började köra och när jag kört ca en mil börjar bilen hacka och lukta bränt. Ringer pappa och vi kommer fram till att det är en broms som ligger emot. Så jag börjar sakta köra hemåt igen, men det verkar ha släppt. Så jag vänder igen och kör till Jönköping.
 
Nästa dag kommer vi iväg strax innan 8. Men. Bilen börjar krångla och den hackar på ett sjukt konstigt sätt. Bilexpert som jag är misstänker jag tändspolen. Vi kör iallafall vidare och helt plötsligt dör bilen och den går inte att starta. Jag kollar under huven och kan konstatera att det är tändspolen, den går av när jag ska lyfta upp den. Och den är sönderbränd. Vi står 30 mil från Sälen och måste alltså ringa efter bärgare och bli körda till en verkstad. Jag är så glad för att det var en vanlig onsdag runt kl 11. Efter några timmar kommer det iaf en bärgare och vi sitter inne i bilen uppe på flaket. När vi kommer fram förklarar jag vad som har hänt och säger att det är tändspolen. Jag känner väl egentligen lite att de inte riktigt tror på mig, men jag visar och det var så tydligt att det var det så vi slapp en kostnad för felsökning. De fixade felet rätt snabbt och efter totalt 5 timmar kunde vi köra vidare uppåt. Behöver jag säga att jag vill ha en ny bil?
 
Vi hade tre härliga dagar i skidbackarna. Här har vi bild innan jag ger mig ner för Väggen
 
Framför snögubben i Lindvallen
Duchess under en morgonpromenad
 
 
Rätt härlig känsla när man har en backe för sig själv
 
jag testade på längdskidor för första gången. Första dagen blev det 5 km och andra dagen 9,5 km. Kan säga att enda gången jag ramlade var under första passet på längdskidor. De är ju inte alls lika stabila som ett par slalomskidor. Första ramlet blev bakåt, andra på en sida och tredje framåt. När jag låg där på mage med nästan två meter långa skidor på fötterna förstod jag inte hur de i skidskyttet kan ta sig upp så smidigt 😛

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för att du var med oss under vår vecka i fjällen. Även om det strulade en del på vägen upp och du inte tålde Fjälluften... 😝 Utan blev sjuk sen... 😔 Kram

2016-04-15 @ 09:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0