Rally-tävlingen

Vi var ju på rally-tävling idag. eller träningstävling men ändå. det var en bana med många koner. och duchess tycker att de är lite tråkigt, hon vill ju gärna att det ska hända mycket hela tiden. man börjar banan med 100p sedan får man avdrag om man gör fel eller liknande. vi gick in på banan och det tog lite tid innan jag hade hennes uppmärksamhet, men sedan körde vi igång och det började med att vi måste ta om första momenten som är 360 grader åt vänster. då där får vi  minus 3 p. sedan går det faktiskt ganska bra vi får minus för nosande två gånger så -1p x 2 där och sedan på ett ställe blir det -3p för bristande kontakt. så vi fick 92 poäng vilket jag är jättenöjd med. det krävs 70p för att bli godkänd. 
 
sedan var det en sur-tant som jag blev irriterad på. en stund innan vi ska starta befinner vi ju oss i närheten av banan och en hund går förbi Duchess lite för nära för att duchess ska känna sig bekväm med det, så hon morrar. då kommer tanten fram till mig och säger att jag inte ska vara där med min hund om den håller på så för det stör dem som tävlar. och jag tar åt mig väldigt mycket och tar sånt väldigt personligt. men jag går en sväng för att lugna ner både mig och Duchess. och det var en liten hund som stod och skällde nästan hela tiden och den föraren sa inte tanten till. så jag bestämde mig för att tanten bara var sur. och jag tycker faktistk att en hund som tävlar ska klara av lite störning utifrån. det är aldrig helt tyst på en hundtävling. och det  var skönt att komma på bättre placering än henne ;) vi slutade på 3:e plats av 11. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0