En riktig träningshelg

det här helgen har vart full med träning. hundträning så klart ;) i lördags var det första spårtillfället på kursen och vi gjorde spontanspår. så vi gick och la ett spår och sedan gick vi rakt över det för att se om hunden tog upp spåret. det gjorde hon andra gången vi gick över. och hon följde spåret fram till hon hittade sitt däck. det var inte så fint spårande med hon gjorde det iaf. sedan hade vi lite allmänlydnad också. så det var mycket att ha ögonkontakt med hunden, medan annan hund går i närheten och leker och busar med sin förare. och D var jätteduktig!

igår var det tänkt att vara sök-träning, men jag pratade lite med instruktören och vi kom överrens om att jag ska hålla upp med söket till hon börjar förstå lite mer vad spårande innebär. men jag åkte ut ändå och hjälpte till att figga och så la jag två spår. det första tog hon inte alls. hon kände nog igen personerna som var där och vi var i en skog där vi brukar köra sök, så lilla D var nog inställt på sök. men andra spåret tog hon och gick jättefint.

Idag behövde jag lite paus från pluggandet och åkte ut till brukshundklubben och det blev lite agility. det var riktigt länge sedan. och det är ju skitkul! Duchess var jätteduktig och satt kvar och lyssnade och kollade på mig. så det har nog varit nyttigt med en liten paus där.
haha hon är så ful nu! hon har tappat det mesta av pälsen, så jag hoppas att det snart växer ut ny
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0