Recept

lite annat än agility nu :p
 
måste bara dela med mig av ett recept som jag testade idag. enkelt och gott :)
 
Falsk toscakaka
 
ingredienser:

Botten:
4 ägg
6 dl socker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
8 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
175 g smör, smält

Toscasmet:
75 g smör
2 dl socker
1½ dl grädde
1 dl sirap
1 påse kokos

Gör så här:

Smöra en långpanna och strö med kokos. Sätt ugnen på 200º. Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Blanda de torra ingredienserna till kakan. blanda ihop allt, med det smälta smöret. Rör ihop försiktigt och häll i långpannan. Grädda ca 15 min.

Blanda uder tiden ihop ingredienserna till toscasmeten i en kastrull och koka upp under omrörning. Ta ut kakan, bred på toscan och grädda ytterligare 10 min. Låt kallna och skär i bitar.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Avskrivet, ska bara köpa kokos. Det var nog den smarrigaste kakan jag ätit. :)

2013-05-20 @ 14:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0