hemma för VAH

jaha i eftermiddag har jag varit hemma för vård av hund. kl 8 imorse åkte vi till veterinären för att kolla på hennes klo. och det vara bara till att ta bort den. så hon fick lite lugnande men hon ville inte lägga sig ner! hon stod upp, lite vingligt, men hon ville inte sova haha. så hon fick lite mer IV istället och slocknade ganska fort. och en kul sak var att jag fick höra att jag har en så lugn och trevlig hund. det är ju skönt att det har gått framåt med det iallafall. veterinären kom och klon satt så löst så det var bara till att ta tag med en piang och vrida så lossnade den. det tog ca 10 sek att ta bort själva klon, och det kostade strax över 500 spänn. hela dagens vet besök kostade över 3000 innan försäkringen drog av ca 1000. men men.

nu har vi varit hemma ett tag iallafall och Duchess mår bra, men vi kommer tyvärr inte kunna tävla i växjö. jag som verkligen hade sett fram emot det. men det finns ju inget jag kan göra åt det. dels är det 28 dagars karens på en av medicinerna hon fick (jag tänkte ju inte på att säga något om det först, annars hade hon kunnat få något med kortare karens) men så är det bara två veckor till tävlingen och klon hinner inte bli riktigt bra till det heller och jag vill ju såklart att hon ska vara helt bra innan vi tävlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0