Agilityträning och trasig klo

idag körde vi lite agilityträning med fokus på slalom och starter. innan det testade jag att springa en liten runda. tidigare har jag börjat könna av benhinnorna vid ca 1,5 km och haft svinont vid två km. så idag sprang jag bara 1,5 km haha, det kändes väldigt lustigt men jag fick ju inte ont i benen iaf. så det blir att sakta öka distansen. men det känns så frustrerande eftersom jag orkar springa mycket längre!

sedan körde vi lite agility iallafall. och slalomen gick jättebra, hon börjar bli ganska säker på vänsterslalom nu och jag känner att jag skulle kunna köra det på tävling. starter blev det egentligen inte så mycket träning på för hon var så trött när vi började träna det och då har hon inga problem med att sitta kvar. sedan när vi hade plockat ihop så lyfter duchess på ena benet och ska slicka lite på det. och när vi kollar på det så blöder det. och innan vi hittade var det blödde! men det var på hennes sporre, så den har släppt lite framtill och vi ska åka in till veterinären imorgon och eventuellt ta bort den. synd eftersom det skulle vara agilityträning med hundungdom imorgon. men hellre det än att det blir värre och vi inte kan vara med på tävlingen i växjö den 1 juni. och förresten alla hemma i smålands-trakten. om ni känner för det kan ni ju boka upp 4 augusti då vi kör officiell tävling i Nässjö :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0