Banorna från i söndags

Första banan, hoppklass 1. lite kladdigt och så men det syns nog ändå. När Duchess hade hoppat hinder nummer 2 fick hon syn på tunnel 18, och sprang och tog den. diskade. sedan kom jag av mig lite och det gick väl sådär på den här banan. slalomet var jobbigt eftersom hennes favorithinder (den platta tunneln) stod i slutet ooch väntade. 
Bana nummer 2. Öppen hoppklass A. Själv blev jag riktigt besviken då alla tidigare tävlingar jag varit på så har de öppna klasserna varit enklare än Hoppklass 1. så var det inte här.Direkt när vi fick syn på banan kom jag på alla möjliga ställen hon skulle diska sig på. första stället var efter hinder 3 då jag trodde hon skulle ta tunneln igen. det hon gjorde var hinder 1, hinder 2, hinder 2, hinder 2, sen fick jag hennes uppmärksamhet och vi körde hinder 2 en gång till och sedan faktiskt felfritt (!) resten av banan. så jag var ganska stolt över min lilla skrutta ändå :)


Hon trivs så bra i sin ()taschas) canvasbur och lägger sig ner och vilar och är lugn även om vi går iväg några meter och kollar på när de andra hundarna kör
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelina & Thelma

Snart så! Vad duktig hon är! :D

2013-03-20 @ 16:52:00
URL: http://pawlicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0