Sökträning

Idag har jag och Duchess varit ute och tränat sök igen. tidigare har vi kört med bara godis, men vi ska nu börja köra med leksak mer, hon älskar ju verkligen att kampa. vi fick backa lite idag då hon inte kände sig riktigt säker att kampa med främmande människor för långt ifrån mig, men det kommer så småningom och då kommer hon förhoppningsvis att känna sig ännu tryggare med främmande människor. anledningen till att vi byter till leksak när godis har funkat bra? om en stund börjar det ju bli dags att lägga in lösrullar i träningen. (när vi är färdiga går söket ut på att Duchess springer ut i skogen, när hon hittar figgen biter hon tag i en rulle som hänger i halsbandet och springer in till mig, där hon släpper den på mitt kommando. koppel åker på och vi ska ut till figgen igen tillsammans) När vi då lägger in lösrullarna kommer hon ha det ganska naturligt i sig att busa lite med dem ute hos figgen och sedan springa in med dem till mig. 

Vi hade även en instruktär idag och han hade ett kampskinn, så det måste jag nog skaffa mig ett till Duchess nu då det verkade vara det bästa som fanns.
 
och som ni ser så råkade SBK-tecknet från skolan följa med mig hem. ooops..
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamsen

oooppss...men ni är himla fina. :) saknar minsann söket...

2013-02-04 @ 00:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0