En tand och 2000 fattigare

så idag har Duchess varit hos vetten och fått tanden utdragen. jag lämnade in henne halv 9 och hämtade henne igen vid 15. och jag fick höra att jag hade en duktig och lydig hund. undrade nästan om de pratade om någon annans hund först :p haha hon hade satt sig ner när de sa till henne, när de skulle lägga kanyl höll hon fram sitt ben.

jag fick också höra att jag tog rätt beslut med att ta bort tanden då den hade en spricka ner i roten, så det skulle troligtvis ha blivit ganska illa ganska fort annars,

lite groggy var hon även när vi kom hem, och hungrig! men eftersom hon inte kunde stå ordentligt utan att vingla fick hon vänta lite till innan hon fick mat. de kan ju lätt svälja fel annars. men tillslut fick hon sin mat och lite smärtstillande. och vi läser väldigt mycket om farmakologi just nu, så jag letar reda på läkemedlet i FASS för att kolla upp läkemedlets farmakodynamik och farmakokietik haha.

juste, en grej till! har fått tag i en lägenhet nu :) så runt årsskiftet blir vi stadsråttor igen :)

Kommentarer
Postat av: mamsen

Haha vad cool hon är lillfisen. Mmm gött o bo i stan igen va, nära till skola o allt. Men himla vad bra du har haft det ändå i lilla Krutstugan. :)

2013-12-09 @ 22:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0