Äntligen någonstans att bo!

Under måndag tisdag drog jag och mamma till halmstad för att kolla på ett ställe som jag skulle bo på. det var på en hästgård ca en mil från halmstad. och de hade tidigare sagt att det skulle gå bra med duchess, de hade två gamla hundgårdar som inte användes. men när vi kom dit så dels var tanten som hade stället livrädd för duchess, den "stora" hundgården var på ca 8 kvm, enligt lag ska en hund i duchess storlek ha 18. det var inget högt stängsel och det var dessutom på deras trädgård. själva boendet var ganska mysigt, men väldigt speciellt. det var inne i ett ridhus haha. en gammal klubblokal som de hade gjort om till boende. så vid köksbordet kunde man se hästar som sprang förbi i ridhuset. vi fick dessutom stanna över där en natt och känna på det. men eftersom det inte känndes speciellt välkomnande med Duchess så tackade jag nej. men lite panik över att hinna hitta ett nytt boende på så kort tid.

vi svarade på en massa blocket-annonser och hoppades på svar på så många som möjligt då vi ändå befann oss i halmstad. jag fick svar på en som hyrde ut i andra hand och vi åkte och kollade på det och det verkade helt ok och funka bra med duchess, hon hälsade på han som hade lägenheten och det gick jättebra. MEN så skulle han bara ringa och kolla med hyresvärden om hunden. då var han allergisk så det blev ett nej.

sedan kom vi på lite in i det sista att mamma kände någon som kände någon som hade en stuga att hyra ut. så vi kunde komma dit med kort varsel och kolla på den. ca 12 min med bil från höskolan. en gammal stuga från 1700-talet så det är strax under 180 i takhöjd, men vad gör det om man bara är 158 cm lång?. så det är en möblerad stuga med lite andra djur runt omkring; får, minigrisar och tre vovvar. så där kommer jag bo i några månader till jag hittar något annat :) så stressen över att hitta någonstans att bo ha verkligen lagt sig nu

Kommentarer
Postat av: mamsen

mmm lite panik var det ju. Men jag trodde du skulle gå på högskola Sanna??? Höskola... haha

2013-08-07 @ 22:39:49
Postat av: Ida

Haha, inte ens lilla Hanke får vara i en hundgård på 8 kvm :p

Svar: nej precis :p jag tror inte att någon hund får det
Sanna

2013-08-09 @ 09:29:27
URL: http://virenoverarhogagarde.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0