Ledig dag

idag har det varit lungt och skönt med en extra ledig dag. eller ja, lungt och skönt vet jag inte. jag och Duchess började med att gå en morgonpromenad på 5 km. när vi hade kommit hem dröjde det inte länge förrän jag var agilitysugen. så jag packade ihop lite småsaker och testade att ta bussen ut till klubben. eller ja den tog mig 7,5 km närmare klubben iaf, sedan fick vi gå 30 minuter till för att komma fram. 

idag körde vi teknikträning. första gången jag testade på blindbyte, men det gick jättebra och jag tror att jag var tydlig och visade vad jag ville för Duchess fattade direkt! sedan tränade vi lite smått på "här" som jag använder när hon ska komma direkt till mig utan att ta något hinder först, tex när jag skickat ut henne till 3:an får jag in henne emellan 3:an och 4:an för att kunna ta 4:an från andra hållet. vi tränade lite på "runt" också, dvs gå runt ett hinder och hoppa det bakifrån. 
 
SP= startposition
BL= blindbyte
 
Jag har aldrig riktigt vågat köra blidbyte tidigare då det går ut på att hunden tar hindren självständigt. som tex på den här kombinationen. när hunden hoppat första hindret och är påväg till tvåan ska jag redan vara påväg till positionen för blindbyte för när hunden landar från hinder nummer två ska jag ha hunden på min västra sida istället för högra som jag hade vid start. bytet sker alltså bakom ryggen på föraren. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0