Agilitytävling i Kalmar

Idag har det varit jätteskönt väder, vi kom fram till kalmar strax innan kl 8 och redan då var det tillräckligt varmt för att sitta utan jacka. idag kördes hoppklass och agilityklass parallellt med varandra så det gick fort. efter 5 timmar var vi tillbaka i bilen på väg hemmåt. i första klassen som vi körde och det var agilityklass där diskade hon sig ganska fort eftersom hon inte ville gå på balansbommen. hon har haft lite problem med den nu men den i karlskrona springer hon över utan problem. så det blir nog till att åka till flera olika klubbar och träna på olika bommar.  efter agilityklass 1 körde de agilityklass 3 där vi satt. och det är riktigt roligt att kolla på. det var SM-kval och sådant på tävlingen så de var riktigt duktiga. 

Sista klassen för dagen var hoppklass 1. och där tog vi oss igenom utan att bli diskade. vi fick en rivning (fem fel) och två vägringar, sammanlagt fick vi 18,42 i fel (3,42 i tidsfel) och vi hamnade på en 17:e plats av 45 starter. så för att vara första "riktiga" tävlingen är jag nöjd. det finns mycket vi har att träna på då hon gärna springer lite extra rundor, därav tidsfelen haha. men hon lyssnade ändå på mig och kom tillbaka uta att ta hinder på tillbakavägen. och idag gick hon även två jättefina slalom, ett felfritt med tunnel rakt framför henne, och i det andra slalomet fick vi ta om det en gång.

Banorna lägger jag upp senare, jag hoppas på att de kommer upp på sbktävling.se annars kommer det två snyggt handmålade banor ;)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vad duktiga ni var! Jättekul att se er på banan!
:) /Ellinor

Svar: om jag någon gång får lite mer koll på henne så kan det nog gå bra :p
Sanna

2013-04-14 @ 15:32:06
URL: http://tolleritollera.blogspot.com/
Postat av: mamsen

jättefina bilder. :)

2013-04-16 @ 00:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0