Minkfarmning

usch, sitter och kollar på reprisen av dokumentären minkfarmarna. och förstår verkligen inte hur det ens kan vara lagligt! en av gubbarna som jobbar med det gasade precis ihjäl massa minkar instängs i en låda, ler och säger "nu kommer de låta lite" usch! dumma gubbe som är helt sjuk i huvudet! fick även veta att "inte ens en djurvän skulle säga nej till en sådan fin päls" JO! jag skulle ALDRIG kunna ha på mig en äkta päls. och när han sa den meningen låter det ju som han själv inte tycker att han är djurvän. och det borde man väl verkligen vara om man ska jobba med djur?  och så om de som släpper ut minkar; så tycker jag att det är mer rätt än fel att göra det. det är ju inte precis som om de skulle överleva om de var kvar i sina små, trånga burar. och de får iaf leva fritt sin sista tid. men de dör ju tyvärr lite mer smärtsamt. och man kan ju hoppas att minkfarmarna slutar om deras minkar blir utsläppta.

Kommentarer
Postat av: Frida & Zita

Jag klarar inte att titta på sådana filmer eftersom de gör mig så fruktanvärt arg och deprimerad, men av någon konstig anledning måste jag ändå göra det!!

2012-05-07 @ 08:29:02
URL: http://fridagunnarsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0