mentalitet

för några dagar sedan i skolan körde vi lite mentalitetstester på hundarna. vi började med att gå fram till  klassen som stod i en ring, vi gick ett halvt varv på utsidan för att sedan gå in i ringen. duchess flög på nästan alla i klassen och ville pussas.


Efter det så testades jaktlusten. så vår lärare busade med duchess och kaste iväg en leksak, och det var ju jätteroligt att jaga efter den.

sedan gick vi en sträcka för att gå och gömma oss bakom något. då gick det fram en person i klassen och satte sig med ett lakan över sig och var ett spöke. och det tyckte duchess var väääldigt konstigt. hon sprang fram en bit och tillbaka till mig. fram en bit och tillbaka till mig. så höll hon på väldigt många gånger, så hon är väldigt nyfiken av sig men inte tillräckligt modig för att gå fram och undersöka spöket på egen hand.

men när jag hade gått fram en bit och pratat med spöket och började ta av lakanet så blev hon överlycklig över att det var en människa där under haha
Sista momentet var skrammel. då gick jag en sträcka med duchess och när det skrammlade till så stannade jag och släppte kopplet. och då sprang hon fram och undersökte vad det var, fortfarande lite osäker, men inte om man jämför med "spöket"


Bilderna är från Frida i klassen

Kommentarer
Postat av: Ida

Den hunden har nog inte gjort annat än sprungit agilitybanor i sitt liv :p

2012-03-12 @ 17:33:21
URL: http://ida-hakansson.blogspot.com/
Postat av: Sanna & Duchess

Jag antar att du menar hunden på filmen i ett annat inlägg :p ne den har nog inte hunnit med mycket annat

2012-03-12 @ 20:33:32
URL: http://sannnnnnnna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0