Duchess!


Vi var ute och gick en sväng i det fina vädret igår. tror det var våran första långpromenad sen i lördags, eftersom jag har varit ganska så förkyld. så D hade engergi till tusen!

i veckan har jag, frida och emelie hållt en lektion i vardagslydnad. och jag tycker att det gick bra. lektionen handlade om att gå fint i koppel. så vi började med teori inne om olika metoder man kan använda sig av, anledningar till varför hundar drar i koppel m.m. sedan gick vi ut och alla skulle då välja en metod de ville använda sig av och gå bort till fotbollsplanen. där körde vi lite följsamhetsövningar. det var roligt.

lektionen efter det var det sandra och evelina som höll i. då var det sitt och ligg-övningar, men vi fick även byta hundar med varandra för att göra det lite svårare, så jag tränade med Winna som är en tollare och är tre dagar äldre än duchess. jag hade det ganska lätt, bara jag hade godis så följde hon mig. klara hade det lite svårare med duchess, hon är ju lite mammig. (de står till höger i bilden) .
bild från Evelina

Kommentarer
Postat av: mamma

Såå jttefina bilder på din jättefina hund:) O på en fin tollare med.

2012-03-18 @ 00:42:19
Postat av: mamma

Haha fick just syn på ditt lilla lakritstroll :) Full koll på dig, lite svartis kanske? Stackars Klara....

2012-03-18 @ 00:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0