Agility idag igen

kan ju säga att jag fick en chock när jag kom ut till agilityplanen idag och Duchess bara totalvägrar att gå upp på balansbommen. A-hinder och gungan gick bra, men inte bommen. jag klickade henne tass för tass, testade vara bestämd och allt möjligt känndes det som. en timme senare fortfarande likadant. kände hur jag började få lite smått panik. så vi avslutade med 4 tassar på bommen, klick och en massa godis, sedan packade vi ihop och åkte till skolan och agility-planen där. ett kort stopp på konsum påvägen för att köpa bacon-ost på tub. vå kom till skolan och den bommen var lika läskig. jag "drog" upp Duchess två gånger och sedan tog hon den som vanligt igen. 10 gånger helt själv. och sedan packade vi ihop och åkte hem. så imorgon ska vi ner till klubben här i smålandsstenar igen och då ska vi klara den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0