hundar är bäst på att skrämmas

hundar kan verkligen skrämma upp en totalt. i natt vaknade jag kl 2 av att det lät som duchess skulle spy, men inget kom upp. vi somnade om. efter en halvtimme händer samma sak; hon hostar/ försöker spy. så höll det på hela natten så när min mobil ringde på morgonen var jag helt slut och duchess med, plus att jag inte ville lämna henne obevakad i hundstallet ida, jag ville gärna ha lite koll på henne. så det är tur att man går på en skola som inte tycker man gör fel som stannar hemma för VAH (vård av hund). hon har hållt på så där hela dagen fast nu med lite längre tid mellan hostningarna. ibland låter det som hon inte får någon luft över huvud taget.

och symptomen stämmer in väldigt bra på kennelhosta, som för övrigt har en inkubationstid på 4-10 dagar och smittar lätt på stora inomhustävlingar, det var 7 dagar sedan vi var på MyDog med 2000 hundar som ställdes ut varje dag, och så får man ha med sin hund in som besökare med. jag har googlat lite om kennelhosta, så jag ska nog bara avvakta lite, eftersom hon är vaccinerad mot det, om det nu är kennelhosta hon har, så bör det inte hålla sig i så länge.

men nu har hennes knöl blivit större igen! så imorgon ska jag ringa till någon veterinär ändå, för nu vill jag veta vad knölen är för något. hon har haft den i nästan en månad och så här stod det på kvittot från veterinären sist "symptom på sjukdom utan fastställd orsak. hud underhud" man vill ju veta lite mer än så. btw, en liten kul grej bara: jag bokstaverade D U C H E S S för dem i telefonen, på kvittot står det Döthdess haha vet inte riktigt hur man ska kunna uttala det men men.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0