High school drama

vad det har tjafsats i klassen! beställa klassjackor är nog det jobbigaste man man göra. vi hade fått en sponsor till jackan och vi hade ett pris så vi skulle betala 250 kr för en arrak outdoor jacka, ord. pris 2190. sen igår fick vi i klassen veta att det är en tjej i klassen som har gått till en lärare och frågat om hon vill vara med och köpa en jacka, sen har hon kontaktat sponsorn och frågat om de vill att läraren ska ha deras tryck på jackan. det är ju klart att de vill det! men då har hon, utan att fråga någon annan i klassen gett bort 1000 kr av klassens sponsorpengar till en lärare. visst priset på jackan höjdes bara med 100 kr/ jacka. men det är ändå grejen som är så ful. så vi gick och pratade med läraren och hon visste inte ens om att hon skulle få av våra pengar och sa att det är ju klart att hon inte ska göra det. så idag när alla skulle komma överrens om allt så blev det drama! jag är verkligen inte den som brukar vara förbannad på folk och bråka, men vad sur jag var! jag sa av mig allt med sponsringen och ville inte ha något med det att göra. så nu betalar jag 1350 för jackan, vilke ändå är ett bra pris för jackan. och jag känner mig jättenöjd med det!

(btw, hon som går bakom ryggen på alla och fjäskar för läraren är den i klassen som är äldst, >30 år)

så både idag och igår har det verkligen kännts som man är tillbaka i en gymnasieklass. och det är riktigt skönt med praktik i tre veckor nu.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är rätt Sanna. Stå upp för din åsikt. Synd att vissa aldrig verkar lära sig av livet, förrän de är för sent... Kram

2012-01-29 @ 09:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0