framsteg

jag har nog inte riktigt skrivit om hur jobbig duchess har varit. det är inte bara hundmöten vi har haft probelm med utan även när vi mött människor har hon varit en pain in the ass! och för att inte tala om när det kommer en cykel! då biter hon i det som finns i närheten i ren frustration. så nu när det är snö ute tar hon en tugga snö. men idag när vi var ute och gick kom det en cykel och jag hade bara tråkigt levergodis med mig men hon kollade lite på cykeln och sen gick hon till mig och ville ha godis! så snacka om framsteg. senare under samma promenad mötte vi två personer så jag kallade in duchess eftersom hon var lös, och sa till henne att gå fint. och hon gjorde det! när vi mötte folk! de var inte ens intressanta nu. senare mötte vi en gubbe och samma sak där, jag sa till henne att gå fint och hon gjorde det. jag fick till och med höra "vilken lydig hund du har" och det är första gången jag får höra det av någon random människa när jag har varit ute med duchess. så idag är jag en stolt matte :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0