Sökträning

idag har jag och Duchess varit iväg på sökträning igen, för andra gången. vi var ute i över tre timmar idag och lilla D var allt ganska trött när vi kom hem. ska försöka få tag i en rulle så snart som möjligt med så hon vänjer sig vid att ha den dinglande. har dock inte bestämt om jag ska köra med norsk eller svensk än. blir troligtvis svensk då jag tror att den är billigare. på själva tränigen idag körde vi 6 skick. de två första fick hon se figgarna när de sprang iväg med hennes godis. sedan körde vi två skick direkt när hon fick se dem springa iväg i början, men sen gick jag och D iväg tills de hade gömt sig och då skickade jag henne.  sedan fick hon vila medan de andra hundarna körde och så avslutade vi med att köra två likadana skick till. 
 
vi kommer nog köra det här några gånger till innan vi går vidare eftersom tjejen är lite mammasjuk och måste hålla koll på mig lite ist för att vara fullt fokuserad på figgarna. men det har gått framåt bara under dagen så det ska nog gå bra :) 
 
och när jag kom hem hade min underbara sambo städat i ordning lägenheten :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0