klicker-, skott- och handlingträning

äntligen igång med hundträning igen! och vi börjar på topp! i skolan idag hade vi klickerträning i två lektioner, vi hade då uppkörning på "tass på targetplatta" (länk) och det gick ju jättebra, sen fortsatte vi med nästa övning då man ska hålla upp hundhalsbandet och hunden ska sticka igenom huvudet helt och hållet så det sitter på halsen. det gick också väldigt bra, det var lite enklare övning, så en lektion till så kan vi nog ha uppkörning där med snart.
efter skolan åkte jag och frida för att handla på city gross i vnmo, och det slutade med ett besök på max innan vi åkte hem, alltså max greenburgare är bland det godaste som finns.

vi kom hem hit runt kl 16, och kl 18 begav vi oss ut mot brukshundklubben för skotträning. så vi gick iväg en bit och jag började med lite handling övningar, så idag har vi övat på "ut"-kommando. övningen jag gjorde går ut på att man står vid ett träd och får hunden att gå rund trädet, medan man pekar utåt med sin styrhand. efter 10 minuter med det, innan skotten hade börjat kunde jag stå 10 meter från trädet och säga ut och hon sprang runt trädet :) självklart är det ju viktigt att öva från båda hållen.

sedan när skotten började busade vi lite, körde stanna-övningar och hon satt kvar när skotten kom! jag är så stolt över min lilla plutta! :)

Kommentarer
Postat av: SandraCL

Vad duktiga ni är!!!

2011-11-08 @ 18:28:01
URL: http://sclinderholm.blogg.se/
Postat av: mamma

Du SKA va stolt Sanna! Både över henne o DIG SJÄLV.

2011-11-12 @ 23:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0