torsdag

jag frågade lite mer om varför de stängde skolorna när det var så lite snö. det var itne snön som var problemet, det var iiiisen. jag vet ju att folk här inte kan köra i detta vädret, men de kan tydligen inte stanna heller. så om det hade varit skola och barnen står och väntar på bussen och det kommer en bil eller buss som inte kan stanna så slutar det hela inte så bra. det är barn som har dött av det tidigare, så det är därför de ställer in skolan när det är isigt.

idag är det iaf min näst sista dag som ensam au pair. skumt. btw så kommer det nog inte vara skola imorn heller för det ska snöa inatt. eller iaf försenad start. men vi får se.. jag måste börja flytta ner mina saker i källaren också. hade tänkt att göra det idag, men lizzy stannade hemma idag. förra veckan hade hon operation i munnen. åtta tänder utdragna, och 4 av dem hade inte kommit ner än, så de öppnade upp och skar en massa och så. och hennes mun gjorde väldigt ont idag, så vi åkte till läkaren och hon fick några av stygnen uttagna. så vi får hoppas att det börjar kännas bättre snart.

Kommentarer
Postat av: mamma

Ok, det var ju en bra anledning att stänga skolorna. Stackars stackars Lizzy... Ont i munnen o tänderna är grymt. Men hon har ju både dig o snart en till aupair som pysslar om henne ;) Vi ses snart Sanna:)

2011-01-20 @ 19:21:33
Postat av: Karolina

Vi ses på söndag. Längtar :P Usch, 8 tänder utdragna och allt det andra. Inte kul, stackars Lissy :(

2011-01-20 @ 22:21:57
URL: http://westmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0