118 100

jag skrev till 118 100 igår om min sjöstjärne-fråga, "varför heter det sjöstjärna när de lever i hav och inte i någon sjö?". och idag fick jag svar: "Anledningen till att det heter sjöstjärna är för att det det förmodligen låter finare än havsstjärna " ett mycket dåligt svar tycker jag! och eftersom man bara fick en gratis fråga från internet och jag är för snål för att slösa mobilpengar (av någon konstig anledning så är mobilpengar värda så mycket mer än vanliga pengar) så skriver jag inte tillbaka och klagar.

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Tror jag ska börja jobba på 118 100 iom att jag gav dig rätt svar på det efter ditt förra inlägg ;P

2010-05-23 @ 18:41:46
Postat av: Pappa

Att du inte frågar pappa istället. Anledningen är att man säger sjön till havet också t.ex. sjöman, sjögång och att gå till sjöss. Kram.

2010-05-24 @ 18:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0