en vanlig dag

okej tänkte skriva lite mer om hur en dag ser ut för mig ifall ni är intresserade. kan ta denna dagen som exempel, men vanligtvis jobbar jag någon timma på morgonen också, men idag började jag 2.30.

så när jag börjar har david vanligtvis precis vaknat upp från sin nap, som jag inte kommer på vad det heter på svenska, ibland som idag tex ville han inte sova så det innebär att han går och lägger sig tidigare och jag slutar tidigare. men jag börjar med att börja förbereda david för 2.45 tar vi minivanen och åker iväg för att hämta deborah på dagis/ pre-school. det tar ca 10 min att köra dit. och det är en lärare där som jag tycker om för hon har alltid fått alla barnen klara för att åka hem, så de står i korridoren med ryggsäckar på och redo för att åka hem, så det är smidigt. det är lite jobbigare annars för då ska jag hålla koll på david samtidigt som jag ska försöka få deborah i ordning.

när vi väl kommer hem (runt 3.10) brukar vi oftast vara ute och leka tills middagen är klar kl 5. och idag var inget undantag även att det verkade som det skulle börja regna så klarade vi oss undan regnet. och david börjar bli riktigt duktig med sin sparkcykel nu kan jag ju säga! första gången jag såg honom använda den kunde han inte ta sig framåt själv utan jag fick gå och knuffa på, men nu står han på den och sparkar själv, det enda problmet är att han styr åt höger hela tiden men det ska nog gå bättre om ett tag! runt 4 brukar de få lite "afternoon snack" också, så de klarar sig fram till middagen.

sen var det ju då middag. efter middagen var det bath time! yay! och det går mkt bättre nu än vad det gjorde i början för jag har kortat ner badtiden lite så de inte hinner börja bli så vilda som de var först. allt går bättre nu tycker jag. jag börjar verkligen lära mig hur de funkar så det är kul. men jag har bara använt mig av time out en gång, men det var verkligen effektivt! efter det var deborah hur snäll och lugn som helst och jag hinner lugna ner mig under den tiden också haha.

sen var klockan 6 och david skulle sova. så jag och deborah gick ner och lekte hund, hon är en hund som heter Roofie och jag vet inte riktigt vad jag är, helt plötsligt är jag the dogcatcher sen är jag animal doctor sen är jag the dog rescuer haha. idag så var jag an animal doctor som och roofie var så sjuk (tass skada) så hon behövde stanna på sjukhuset i 30 år haha. sen var det bedtime snack och vi började kolla på en barbie-film (yay! NOT) och sen var kl 7 och det var läggdags för henne med. så jag städar upp de leksaker som ligger framme och slutar.

det är ungefär så här dagarna brukar se ut :) och jag vill inte ha dåligt väder för det är ganska svårt att hålla dem sysselsatta inne så lång tid. så jag hoppas att det kommer vara toppenväder hela året jag är här!

Kommentarer
Postat av: Ida

Det låter som om du har det ganska kul :p

Och det låter lite roligt att David bara styr åt höger hela tiden xD

2010-03-23 @ 12:21:40
URL: http://idahson.blogg.se/
Postat av: mamma

Barbie-film, det är väl något för dig, Sanna? Haha

Förstår att du har fullt upp. De verkar goa, "dina" barn.Bra att du sätter lite gränser. Sen tror jag att du tycker det är lite kul att leka...haha

Kram

2010-03-23 @ 17:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0