Denver zoo bleeeev...

idag skulle jag ha gått till denver zoo igen tänkte jag. men så blev det inte. jag gick till Denver museum of nature & science ist. and it was awsome! kan skriva lite kort om vad det fanns att göra där.

1 våningen:
- Ryyyymden! så häftigt, ett rum hade de byggt upp efter fotografi från mars, så det var som att gå på mars ^^, sen fanns det massa andra coola saker där. just det! jag höll i en meteorit också.
- stenar. trodde verkligen inte att stenar kunde vara så intressanta. och att det fanns så många!

2 våningen:
- Expedition hälsa. man fick ett "kreditkort" och så kunde man testa olika saker där inne som kortet regestrerade, bl a puls, längd, hjärnaktivitet m.m. när man gick ut lämnade man kortet och fick ett papper om sin hälsa.
- rum med uppstoppade djur från alla möjliga platser.

3 våningen:
- egyptiska mumier. har jag ju redan sett. men men. fick bl a lära mig att t o m 1946 så kunde man köpa mumier som sovernirer i egypten, det var så de fick tag i mumier för muséet.
- mer uppstoppade djur.
- förhistorisk resa. man fick följa jordens utveckling fram till istiden. och jag har jämfort min tass med dinosaurie-tassavtryck!

bilder kommer någon dag! har även del 3 och kanske del 4 från denver zoo också.

Kommentarer
Postat av: mamma

Häftigt Sanna. Det var inget tråk-museum precis :)

Gick du själv, eller var det någon guidat tur?

Kram kram

2010-06-19 @ 08:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0