varning för långt inlägg och massor med bilder!

tis, 9 feb:

hade första "skoldagen" på länge, det var inte så tråkigt som jag trodde att det skulle vara. lärarna var roliga och så. men det var ju kvällen som var det roliga; NY-turen! :D

NY från något hotellfönster



Time square


Time square


Time square


alla svenskar på Time square


Time square


vårat matbord haha


Rockefeller center


Rockefeller center


svenskarna vid Rockefeller center


svensk flagga! :D


ons, 10 feb:

en hel dag med lektioner, på kvällen samlades vi svenskar i ett rum och beställde kinamat! (Y) trevligt trevligt!

mikaela med kinamaten




martina och jag i våra snygga tröjor



tor, 11 feb:

skulle ha åkt vidare till värdfamiljen, och jag åkte iväg till flygplatsen, helt själv eftersom ingen annan ska till palmyra, va. när ajg ska checka in säger tanten att flyget mellan DC och charlottesville är inställt på grund av all snö. men efterson jag har lyssnat ordentligt på lektionerna så vet jag vad jag ska göra! jag hade mitt phone card och telefonnumret till au pair care, så jag ringde och de fixade allt med skjuts tillbaka till hotellet, nytt flyg osv. :)

på kvällen åkte jag till ett köpcentrum i new jersey med de andra au pairerna som hade inställda flyg eller tillhörde bebis-gruppen. :) jag och kim satt bla på starbucks ett tag.



var också inne i en djuraffär, och det var verkligen hemskt :( 3-4 valpar i en liten bur, alla fåglar var vingklippta och hoppade omkring i små burar utan tak, kampfiskar stod i behållare med mindre än en dl vatten. usch usch usch säger vi till det!

fre, 12 feb:

telefonen på hotellet ringde kl 04.20 för att väcka mig. yay! och idag lyckades jag iaf komma till familjen :)



Kommentarer
Postat av: Cathrin

Skönt o roligt att få höra o se lite om hur du har det gumman!!!! =)=)=) Väntar m spänning på fortrsättningen =)=)



KRAAAM

2010-02-16 @ 17:15:51
Postat av: Ida Håkansson

Det ser roligt ut :D

Och varmare än i Sverige just nu.. Fast idag hade vi bara 2 minusgrader :å

Och med all den nyttiga maten ni verkar äta så förstår jag att au pairer brukar gå upp i vikt.. haha

(På tal om det så har jag fortfarande inte påbörjat min förvandling av Marika... Borde kanske starta snart..)

2010-02-16 @ 17:16:54
URL: http://idahson.blogg.se/
Postat av: marika

Jag är nästan lite rädd för att fråga.. men vad för förvandling? :P

2010-02-16 @ 17:41:08
Postat av: Ida Håkansson

Vi ska bli träningsfreak! :D

2010-02-16 @ 18:00:19
URL: http://idahson.blogg.se/
Postat av: MARTINA

Åh va kul med alla bildernaaa! :D Som jag har längtat! haha

2010-02-17 @ 00:54:32
URL: http://martinaaupair.blogg.se/
Postat av: Lani-Kae Krokvik

helt sjukt vad jag är avis. fyfan!

2010-02-21 @ 13:35:05
URL: http://llanikae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0