torsdag

två saker som händer just nu; imorn ska jag till college för att göra ett engelska test för att se om jag får läsa vilka kurser som helst eller om jag måste läsa engelska. var lite nervös över det först, men den gick jag in för att kolla övningsfrågor:

Reading Skills

My cousin lived in the city from 1984 to 1989.

When did my cousin live in the city?

    • after 1989
    • before 1984
    • between 1984 and 1989
    • neither in 1984 nor in 1989

Sentence Meaning

Mr. Swoboda grows roses, tomatoes, and carrots.
That is why his friends say that he is a good ___________ .

    • gardener
    • builder
    • painter
    • florist
så det känns som jag kommer klara det. och då mina vänner ska jag gå en fotokurs! :) om det nu inte är så att det är sjukt dyrt. jag får ju bara 500 dollar av värdfamiljen till mina kurser.

den andra saken som hänt är att min minivan som jag kör omkring med har pajat! så nu har de börjat leta efter en ny bil. eller en ny begagnad bil rättare sagt. med minivanen så är det "something wrong with the transmission". okej jag fattar inte ett dugg vad det är som är fel egentligen. men det går inte att köra den iaf.


annars har vi inte gjort så mkt idag. de är marsvinsvakt i två veckor nu och tycker att det är jättekul med marsvin så de har uppe marsvinen några timmar varje dag. marsvin är ju verkligen sååååååå kul (hoppas alla förstår min ironi, men efter ca 10 år med marsvin är man ganska trött på dem). sen skulle vi ta bilen till en annan pool, men vi kom inte så långt pga av att det verkligen inte gick att köra bilen. men det var bara 1.5 miles så jag och mike gick och lizzy tog en cykel. när vi kommer dit och betalar för att gå in. stänger de poolen pga av dåligt väder (regn och åska, så ja mamma idag har vi faktiskt haft åska). så vi går hem igen. och vi fick tre "biljetter" så vi kan gå tillbaka någon annan dag eftersom vi bara var där inne i 2 minuter innan de sa att destängde.

så vi bara kollade på en film när vi kom hem. en ganska bra film faktiskt. utan en del i slutet..



Kommentarer
Postat av: mamma

jaha, den fimen verkade ju rätt ok. Får väl hyra den nästa gång vi får ett filmsug! Tack för tipset :) Kram

2010-08-07 @ 14:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0